מנגינת הריפוי: תרפיה על ידי מוזיקה לניהול כאב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

שורה ארוכה של מחקרים מוכיחה, שמוזיקה יכולה לשרת אותנו לצורך ניהול כאב. כלומר, המוזיקה עוזרת לנו, כשאנחנו מתמודדים עם כאבים שונים, על מנת לשכך את התחושה, להרגיע את הכאב ובשלבים מסוימים אפילו להצליח "להתעלם". במחקרים אלו התגלה, שלא מעט מטופלים משתמשים במוזיקה בשביל להתמודד עם כאב במקום להיעזר בתרופות.

על פניו זה נשמע מוזר, הרי בתרופות יש חומרים ומרכיבים שאמורים לעזור לנו להתמודד עם הכאב שאנחנו חווים כתוצאה מניתוח, טיפול, דלקת או כל דבר אחר. אך מאחר והרבה פעמים יש בתרופות אלמנט ממכר, אזי שמומחים מחפשים כל הזמן דרכים כיצד למצוא דרכים אחרות, חלופיות, להתמודד עם הכאב. כאמור, מוזיקה מוכרת היום כגורם שעוזר לתרפיה וניהול כאב.

בין היתר, זה נכון במקרים של בעיות אורתופדיות, החל ממצב של קרע במניסקוס וכלה במחלות פרקים שונות. חשוב לציין, זה לא אומר בהכרח שהפתרון היחידי יהיה מוזיקה. אך במקרים רבים זה בהחלט יכול להפחית את כמות השימוש בתרופות ובוודאי להפוך את ההתמודדות עם הכאב לעניין הרבה יותר פשוט וסביל.

 

מה זה ניהול כאב וכיצד מוזיקה יכולה לעזור?

ניהול כאב זו למעשה תוכנית שנבנית עבור המטופל בשביל שיוכל להתמודד עם התחושה שהוא חווה. כלומר, לסייע לו לחיות עם ולצד הכאב, ללמוד כיצד לאזן אותו, ולאפשר לו לתפקד בצורה סבירה למרות הכאב.

במקרים רבים, ניהול כאב מתחיל כבר בבית החולים, זאת במטרה לקצר את זמן אשפוזו של המטופל. אך גם כשהוא יחזור הביתה, יינתנו לו כלים שונים כיצד להתמודד עם הכאב שהוא חווה. מדובר על אמצעים פיזיים ואחרים. כאמור, מחקרים מלמדים שגם מוזיקה יכולה להועיל מאוד בהתמודדות עם הכאב.

איך זה אפשרי? המחקרים מראים שהמוזיקה גם מפחיתה את תחושת החרדה שחווים במהלך תקופה זו, וגם מפחיתה את תחושת הכאב. זה נכון בין אם מקשיבים למוזיקה מסוימת ובין אם בוחרים להיעזר בכלים מוזיקליים על מנת לנגן (במידה והם יכולים מבחינה פיזית). הטיפול יכול לתרום בשלבים שונים, בפרט אחרי טיפול, וכאמור, זה נכון גם כשמדובר על בעיות אורתופדיות, למשל דלקות מפרקים או בעיות אחרות.

 

איך עובדים עם מוזיקה בצורה נכונה במקרים של בעיות אורתופדיות

נניח ואנחנו מתמודדים עם קרע במיניסקוס, מה שמגביל את היכולות שלנו לבצע פעילות גופנית וספורטיבית כפי שהיינו רגילים לעשות.

אך אנחנו כן יכולים לבצע פעולות שונות בליווי מוזיקה. זו יכולה להיות נגינה, הקשבה, ואנחנו יכולים גם לנסות ולרקוד, בהתאם כמובן ליכולות הפיזיות שעומדות לרשותנו בסיטואציה בה אנחנו נמצאים.

אפשר שזו תהיה מוזיקה מוקלטת, אפשר שזו מוזיקה בלייב, אפשר כאמור לשיר ולנגן בעצמנו. אנחנו יכולים לתעד את התחושות, ורצוי כמובן להאזין למוזיקה שאנחנו אוהבים שמסוגלת לשחרר אצלנו את כל הרגשות והתחושות שנמצאות בתוכנו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מכוני צילום MRI פרטיים

מכוני צילום MRI פרטיים עם הציוד המתקדם ביותר בישראל וזמינות מיידית באיכות בלתי מתפשרת ובמחיר זול ומשתלם! הצטרפו גם אתם לאלפי לקוחות מרוצים.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר